Kesaksian Syaraf Kejepit | Penyebab Syaraf Kejepit di Pinggang

Penyebab Syaraf Kejepit di Pinggang


Syaraf terjepit adalah suatu istilah sehari-hari dan bukan istilah perubatan yang betul. Hal ini digunakan untuk menggambarkan satu jenis kerosakan atau kecederaan pada saraf atau jaringan saraf. Penyakit saraf tersepit terjadi apabila ada tekanan (mampatan) yang di alami pada saraf oleh rangkaian sekitarnya. Dalam beberapa kes, rangkaian ini mungkin tulang atau tulang rawan. Sakit saraf tulang belakang mungkin akibat daripada mampatan, penyempitan, atau regangan.

Baca juga http://www.airterapikesehatanow-mret.com/2017/06/obat-burung-kenari-kesaksian-burung.html

Istilah "tersepit" mungkin penyederhanaan dari kata Mampatan atau tertekan, yang mana rangkaian saraf ini mendapat tekanan oleh tulang, ini di alami ketika tulang dalam keadaan subluxation atau terkehel. subluxation atau dislokasi adalah keadaaan di mana ruas tulang belakang berada tidak dalam kedudukan yang betul atau tidak pada tempatnya, ini sering di sebabkan oleh trauma pertembungan, terjatuh atau kemalangan semasa menaiki kenderaan, sebab lain adalah terlalu lama duduk dengan kedudukan tidak lurus (bengkok), kerana tulang berada dalam kedudukan yang tidak benar, hal ini akan menekan rangkaian saraf di sekitarnya, baik itu nerve root atau spinal cord.

Kesaksian Syaraf Kejepit | Penyebab Syaraf Kejepit di Pinggang


Baca juga http://www.airterapikesehatanow-mret.com/2017/06/air-milagros-dapat-mengobati-penyakit.html
Saraf tersepit di pinggang di sebabkan oleh herniated cakera lumbar (HNP) bisanya cakera atau bantal lumbar 5 dan lumbar 4 (L4-L5) mengalami kerosakan. Gejala tertentu Saraf tersepit di pinggang meliputi sakit di pinggang yang menjalar dari punggung, pangkal paha, betis sampai ke hujung jari kaki mengakibatkan kaki kesemutan, terasa terbakar atau boleh juga kelemahan atau kelumpuhan pada kaki. Penyakit saraf tersepit umumnya sukar untuk di kenali, biasanya doktor akan memberikan ubat penghilang rasa sakit kerana diagnosis yang kurang tepat di kaitkan dengan penyakit lain seperti penyakit artritis atau radang sendi. salah satu ciri khusus dari saraf tersepit adalah nyeri atau sakit yang di rasa terus menerus meski pun kita sudah menjaga pola makan dan ciri khusus lain adalah hanya menyerang salah satu bahagian kaki atau tangan sahaja. Foto MRI akan memberikan maklumat yang cukup baik mengenai penyakit saraf tersepit.

Kesaksian Syaraf Kejepit | Penyebab Syaraf Kejepit di Pinggang


Baca juga http://www.airterapikesehatanow-mret.com/2017/05/puasa-bersama-milagros-kista-hilang.html

Saraf tersepit di leher di Sebaban oleh herniated cakera cervical (HNP) di mana keadaan cakera atau galas tulang yang tidak normal. cakera ini keluar dan menghimpit saraf cervical. Gejala tertentu saraf tersepit di leher meliputi sakit atau sakit di leher belakang yang menjalar ke bahu tangan hingga ke hujung jari dan mengakibatkan tangan menjadi lemah, kaku dan kesemutan. Sakit boleh juga menimbulkan Sakit kepala sebelah, vertigo, pusing dan keseimbangan berkurang.

Kesaksian Syaraf Kejepit | Penyebab Syaraf Kejepit di Pinggang


Baca juga http://www.airterapikesehatanow-mret.com/2017/05/beberapa-kesaksian-manfaat-air-milagros.html

Dalam banyak kes saraf tersepit dan ini biasa terjadi, saraf tersepit di sebabkan oleh cakera tulang belakang menonjol keluar, sehingga menghimpit atau menekan saraf di sekitarnya (HNP Pengherniaan cakera spina). Tulang belakang tersusun oleh ruas tulang belakang (vertebrae) Masing-masing tulang belakang dipisahkan oleh galas tulang atau cakera. Galas Tulang belakang yang berada di antara vertebrae berfungsi untuk meredam dan menahan goncangan sehingga membolehkan tulang belakang boleh bergerak dengan lembut dan tidak menimbulkan bunyi pada saat punggung bergerak. Cakera tulang belakang ini terdiri daripada nukleus pulposus yakni teras galas serta annulus fibrosus atau dinding galas, Oleh kerana suatu sebab nukleus pulposus ini menonjol keluar, merobek annulus fibrosus, menekan saraf, masyarakat umum menyebutnya saraf tersepit. Dalam kes lain, otot atau tendon mungkin menjadi penyebabnya. Dalam kes sindrom carpal tunnel, pelbagai rangkaian mungkin bertanggung jawab untuk mampatan saraf median carpal tunnel, termasuk sarung tendon yang membengkak di dalam ligamen dan mengakibatkan sakit di pergelangan tangan.

Kesaksian Syaraf Kejepit | Penyebab Syaraf Kejepit di Pinggang

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kesaksian Syaraf Kejepit | Penyebab Syaraf Kejepit di Pinggang"

Posting Komentar